1. Ferhan Bey merhaba, sizi biraz tanıyabilir miyiz?
Merhaba, 1977 yılında Şebinkarahisar doğumluyum. İlkokulu, ortaokulu, liseyi ve yüksek tahsilimi İstanbul’da tamamladım. 1999 yılında İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi’nden mezun oldum. Mali müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirliklerde çalıştım. 2002 yılında Ortadoğu Gruba dahil oldum. 2005 yılına kadar grubun sigorta acenteliği ve muhasebe bölümlerinde çalıştım.
Ortadoğu Lojistik Avrupa taşımalarının yanı sıra Türk-i Cumhuriyetlerine de kara taşımacılığı alanında birçok başarılı iş ortaklıkları kurmuştu. Ben de departmanın genişlemesine dahil oldum. Bizler için en büyük şans nakliye süreçlerinin her safhasının içinde bizzat bulunmamız. Dolayısıyla gümrük, operasyon, işletme, muhasebe ve sigorta pazarlama alanlarında bilgi ve tecrübe edinebildik.
Burada en büyük etken 1981 yılından beri kara taşımacılığı alanında faaliyet gösteren Ortadoğu Lojistik firmasının sektörde son derece prestijli bir yerinin olması ve aynı zamanda yurt içi ve yurt dışı bağlantılarının yaygın olmasıydı.
2. Ortadoğu Lojistik olarak birçok başarıya imza attınız. Bunlar arasında sizler için en büyük proje hangisi oldu?
Uluslararası karayolu taşımacılığı gerçekten çok zor bir meslek. Bu mesleği bu kadar süre sürdürebilmiş olmak bile başlı başına bir başarı diye düşünüyorum. Ama bunlar içerisinde milli marka Turkish Cargo için 2018 yılında başlayıp 2021 yılına kadar sürdürmüş olduğumuz Atatürk-İstanbul Havalimanı kargo terminalleri arası uçak kargolarının sevkiyatı çok ayrı bir proje oldu.
3. Uluslararası kara taşımacılığında faaliyet gösteren Ortadoğu Holding’in yurt dışındaki başarılarını anlatır mısınız?
Ortadoğu Lojistik, kurulduğu günden bu yana çok farklı ülkelerde taşımacılık faaliyetleri sürdürmüştür. Bunun yanı sıra bazı ülkelerde başarılı iş ortaklıkları kurmuş; gerek Avrupa’da gerek Asya tarafında yatırımlar yapmıştır.
Özbekistan’da devlet ile ortak nakliye şirketi faaliyetleri sürdürmüştür. Almanya’da acente depo yatırımda bulunmuştur.
4. Ortadoğu Lojistik, Turkish Cargo’nun Atatürk ve İstanbul Havalimanlarında bulunan kargo terminalleri arasındaki 500 bin ton yükü taşıdı. Bize bu büyük projeden biraz bahseder misiniz?
Biraz önce yukarda bahsetmiş olduğum üzere 2018-2022 yılları arasında İstanbul yeni havalimanı yapıldı fakat geçici süreliğine kargo operasyonu Atatürk Havalimanı’nda sürdürüldü. Kargoların her iki havalimanı arasında 7/24 esasına göre transferinin sağlanması tarafımızca gerçekleştirildi.
Hacmi itibari ile dünyada eşi benzeri olmayan büyüklükteki bir operasyonda transferlerin aksamaması bayrak taşıyıcı milli marka Turkish Cargo’nun küresel hava kargo pazarındaki prestiji bakımından son derece önemliydi.
Taşıma operasyonu öncesi 6 ay hazırlık süreci geçirildi. Hava kargo ile ilgili güvenlik prosedürleri, eğitimler, standart yükleme ekipmanları dışında kayar taban sistemli yükleme sistemleri dizaynı gibi bir klasik bir karayolu taşımacılığının çok çok ötesinde bir operasyonu THY kargo çalışanları ile tek vücut olup projeyi sıfır hata ile tamamlamış olduk.
Taşımalar sırasında Covid-19 salgınının araya girmesi süreci oldukça zorlaştırsa da yaklaşık 30 adet tenteli ve frigo tır ve 100 civarında personel ile 70.000’den fazla sefer yapıldı. Ortadoğu ismine yakışır şekilde projeyi tamamlamış olduk.
5.Ortadoğu Lojistik olarak, 2024 ve sonrası için hedefleriniz nelerdir?
Maalesef pandemi dönemine kadar lojistik sektörünün önemi çok iyi anlaşılabilmiş değildi. Pandemi sürecinde yaşanan zorluklara rağmen tedarik zinciri lojistikçilerin fedakârlıkları sayesinde dünya genelinde aksamadan devam etmiştir.
Bunun yanı sıra ülkemizin başına gelen asrın felaketi 6 Şubat depremlerinde yine lojistik sektörünün çabaları oldukça fazladır. Yıkıma uğrayan bölgelerdeki insanlarımıza yurt içi ve yurt dışı yardımları ulaştırmak konusunda Türk lojistik firmaları üstüne düşen görevi en iyi şekilde yerine getirdi.
Maalesef bu üzücü olaylar da sektörün önemi ortaya çıkmasına rağmen bizler her zaman ülkemizin insanı için yatırımlarımıza devam etmekteyiz. Gerek araç parkımızın genişletilmesi, istihdamın artırılması ve yurt dışı iş ortaklıkların kurulmasına 2024 ve ileriki yıllarda yine devam edeceğiz.