Ortadoğu Holding Bünyesinde Hizmet Veren Nişantaşı Hastanesi’nde İşletme Koordinatörü Özge Narbay ile Nişantaşı Hastanesinin Misyonundan Teknolojik Yeniliklerine, Yurt Dışından Gelen Hastalardan Hastanenin Gelecek Planlarına Kadar Birçok Konuyu Konuştuk. İşte Röportajın Detayları...
1. Özge Hanım merhaba, sizi biraz tanıyabilir miyiz?
Merhaba, 2020 yılından bu yana Nişantaşı Hastanesi’nde İşletme Koordinatörü olarak görev yapıyorum. Daha önceki yıllarda yine sağlık sektöründe farklı lokasyonlarda Grup Hastane kuruluşlarında Hasta Hizmetleri Müdürü olarak yeni ekip kurulumları ve eğitimleri gibi görevleri yönettim. Yaklaşık 24 yılda sağlık sektöründe kazanmış olduğum deneyimleri, bilgi ve becerileri Nişantaşı Hastanesi’ni büyütmek ve geliştirmek için büyük bir hevesle çalışmalarıma devam ediyorum
2. Sağlık hizmetlerinde teknolojinin rolü oldukça önemli bir konudur. Sizin bu konu hakkındaki düşünceleriniz nelerdir? Hastanenizde hangi teknolojik yenilikleri uygulamaya koydunuz?
Teknolojik gelişmeler her alanı olduğu gibi sağlık sektörünü de derinden etkilemiş ve birçok fırsatı beraberinde getirmiştir. Sağlık sektöründe geçirdiğim yaklaşık yirmi yıllık sürede teknolojik gelişmelerin hastalar ve hastane yönetimi açısından ne gibi dönüşümler yarattığını gözlemleme fırsatım oldu. Bu süreçte hastalar sağlık alanında çığır açan teknolojik gelişmeler sayesinde modern teşhis yöntemlerine ve minimal invaziv cerrahi prosedürlere kolaylıkla erişebilir hale geldiler.
Bilgi Teknolojilerinin Sağlık Sektörüyle Entegrasyonu Oldukça Önemlidir
Bilgi teknolojilerinin sağlık sisteminde etkin bir şekilde kullanılmasıyla birlikte ‘Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) ve Hastane Yönetim Bilgi Sistemi (HBYS) gibi yapılan yeni düzenlemelerle sağlık profesyonelleri açısından bilgilerinin düzenlenmesi, saklanması ve yeniden kullanılması kolaylaşmıştır. Bu sistemler sayesinde hastaya ait sağlık verilerinin dijital ortamda saklanabilmesi ile birlikte hastaya ait anemnez, kan değerleri veya bulgular gibi tıbbi veriler doğrudan sisteme işlenebilir hale gelmiştir. Tıbbi kayıtlar ile kime, nerede ve nasıl bir tedavi uygulandığı anlık olarak erişilebilir hale geldiği için tedavi sürecinde önemli bir kaynak niteliği taşımaktadır.
Sağlık profesyonellerinin sağlık bilgilerine daha etkin erişimi sağlık hizmetlerinin kalitesini, güvenliğini ve verimliliğini önemli ölçüde iyileştirmiştir. Bilgi teknolojilerinin sağlık sektörüyle olan bu entegrasyonu insan kaynaklı hataların minimalize edilmesini sağlayarak hasta güvenliğini arttırmış, daha kaliteli ve daha hızlı bir tedavi sunma imkânı sağlamıştır. Nişantaşı Hastanesi olarak sağlık hizmetleri ve yönetiminde yaşanan bu dijitalleşme sürecine entegre olarak daha hızlı ve kaliteli sağlık hizmeti sunma, verimliliği artırma ve dijital hastane olma yolunda emin adımlarla ilerliyoruz. Yaptığımız çalışmalar doğrultusunda hastalarımızın yaşam kalitesinin, psikolojik ve sosyal iyilik halinin arttığını gözlemlemek de motivasyonumuzu artıyor.
3. Nişantaşı Hastanesinde süreçleri iyileştirmek ve daha etkin hale getirmek için hangi stratejileri uyguluyorsunuz?
Hastane yönetim süreçlerinde ana hedef düşük maliyetle, yüksek kalitede ve zamanında bir sağlık hizmeti sunabilmektir. Nişantaşı Hastanesi olarak önceliğimiz hastalarımıza bu doğrultuda bir hizmet sağlayabilmektir. Kaliteli ve zamanında sağlık hizmeti büyük ölçüde hasta memnuniyetiyle ilişkili olduğu için çalışmalarımızı hastalarımızın ihtiyaçlarını ve beklentilerini göz önünde bulundurarak gerçekleştiriyoruz.
Sağlık hizmetinde ortaya çıkabilecek herhangi bir sorundan etkilenen “insan”dır. Bu nedenle sağlık kuruluşlarında gerçekleştirilen faaliyetler hata ve belirsizliklere karşı oldukça duyarlı olduğu gibi acil ve ertelenemez niteliktedir. Bu süreçte yapılacak küçük bir hata bile insan sağlığı açısından geri dönüşü imkânsız sonuçlar ortaya çıkarabilir. Kurumumuzda çalışan her bireyi bu konuda bilinçlendirerek sağlık kuruluşlarındaki faaliyetlerde görev almanın başlı başına ciddi bir sorumluluk olduğunu anlatmaya yönelik bir yönetim sergiliyoruz.
“Hastanemizde Süreç İyileştirme Çalışmaları Durmaksızın Devam Ediyor”
Sağlık hizmeti faaliyetleri birbirine bağlı, birbirinden etkilenen aşamalardan oluşan karmaşık bir yapıya sahiptir. Kurum içi işlevsel bağımlılık yüksek olduğundan hizmetin aksamaması ve hata oluşmaması için görevli tüm personeli doğru bir şekilde konumlandırmak ve multidisipliner yaklaşımla sorumluluklarını yerine getirmelerini sağlamak oldukça önemlidir. Çalışanlarımızın organizasyon içindeki görevlerinde daha iyiyi hedeflemelerini sağlamaya yönelik faaliyetler gerçekleştirerek süreçleri daha da iyileştirmeye çalışıyoruz. Bu bağlamda sağlık sektöründe süreç iyileştirme ve geliştirme çalışmalarının kurumsal uygulamaları, liderlik ve performans denetlemesi gibi birçok hususu kapsadığını söyleyebilirim. Hastanemizde yürüttüğümüz süreç iyileştirme çalışmaları kapsamında bunları göz önünde bulunduruyoruz.
Süreç iyileştirmenin temelini oluşturan bir diğer önemli husus ise hizmet uygulamalarının güncel standartlara uygun olarak yeniden yapılandırılması gerekliliğidir. Daha iyiye ulaşabilmek amacıyla yürüttüğümüz süreç iyileştirme çalışmalarını hastalarımızın beklenti ve isteklerini göz 34. M AY I S | AĞ U S T O S SAĞLIK ardı etmeden, bilimsel norm ve standartlara uygun olarak yenilikçi bir sağlık hizmeti sunmaya yönelik faaliyetlerle gerçekleştiriyoruz.
4. Nişantaşı Hastanesi, prestij bakımından diğer hastanelere göre ayrılıyor ki hastanenize yurt dışından da birçok hasta geliyor. Nişantaşı Hastanesini, diğer hastanelerden ayıran özellikler nelerdir?
Sağlığa verilen önemin her geçen gün artması, geçmişten günümüze teknolojide yaşanan gelişmelerin sağlık sistemiyle entegre olması ve özel sağlık hizmeti sunumunun çeşitli düzenlemelerle ve yatırımlarla desteklenmesi, sağlık hizmeti sunan kuruluşlar arasındaki rekabeti artırmaktadır. Rekabetçi ortamda birçok sağlık kurumunun önceliği teknolojik yenilikleri hizmet sunumuna entegre etmek ve dijital sağlık ekosistemine dahil olmaktır. Her ne kadar sağlıkta teknolojik yeniliklerden faydalanmak sunulan hizmet kalitesini büyük ölçüde etkilese de tüm teknolojik yeniliklere rağmen sağlıkta en önemli unsur güvendir. Hasta ve yakınları modern teşhis yöntemlerinden elbette faydalanmak ister fakat bununla birlikte sağlık personellerinden aldıkları tedavi ve bakım sürecinde öncelikle empati ve saygı bekler.
Nişantaşı Hastanesinde Kişiye Özel Sağlık Hizmeti İmkânı Bulunuyor
Bizi diğer hastanelerden ayıran en önemli unsur hastalarımıza kişiye özel bir sağlık hizmet sunma imkanına sahip olmamız ve bu şekilde güvenlerini kazanabilmemizdir. Sektörde yer alan diğer kurumlara göre belirli sayıda hastaya hizmet veriyor olmamız her hastamıza özel bir sağlık hizmeti sunabilmemize imkan tanımaktadır. Bu sayede tedavi ve bakım için bizi tercih eden kişilerin bakış açısına değer veriyor, onların fikirlerini, duygularını, beklentilerini önemseyen empatik bir sağlık hizmeti yaklaşımı sergileyerek yalnızca teknolojik yenilikleri takip etmekle sağlanamayacak bir bakım hizmeti sunuyoruz. Bu noktada teknolojik yenilikleri göz ardı etmiyor ve sunduğumuz sağlık hizmetinde teknolojilerinin sunduğu imkanlardan faydalanıyoruz. Hastalarımızın birçoğunun yurt dışından geliyor olması bu durumu aslında bir gerekliliğe dönüştürüyor.
Teknolojinin sağlık ile birlikteliği zaman ve mekân kısıtlamalarını ortadan kaldırarak sağlık profesyonellerine sanal konsültasyon aracılığıyla uzaktan tanı ve tedavi imkânı sağlamıştır. Yurt dışından gelen hastalarımız için teknolojinin bizlere sunduğu bu imkân, hastalarımızın ihtiyaç ve beklentilerini kolay bir şekilde belirlememize ve en iyi şekilde karşılamamıza olanak tanıyor.
5. Gelecek için hastane yönetiminde planlarınız veya hedefleriniz var mıdır? Varsa nelerdir?
Nişantaşı Hastanesi olarak sağlık sektöründe güçlü bir konuma sahibiz. Öncelikli hedefimiz bunu koruyabilmek ve güçlendirebilmektir. Bir işletmenin faaliyet gösterdiği alandaki varlığını koruyabilmesi önemli ölçüde sektördeki gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip etmesiyle mümkündür. Sağlık hizmeti sunumundaki çözümler sürekli olarak değişmekte ve güncellenmektedir. Bu noktada teknolojinin gelişmesine bağlı olarak sağlık alanında da her geçen gün yenilikçi hizmetler devreye girdiğini söylemek mümkündür. Bu sebeple bir sağlık yöneticisi olarak sağlık alanındaki dönüşümleri en iyi şekilde takip ediyor, yönetim ve uygulama alanlarında bu doğrultuda kararlar alarak verdiğimiz hizmetin kalitesini korumaya ve güçlendirmeye çalışıyorum.
Sağlık hizmetinden yararlanmak en temel bir insan haklardan biridir ve herkesin bu haktan eşit, adil ve ekonomik bir şekilde yararlanabiliyor olması gerekir. Bunun bilinciyle her gün yeni stratejiler geliştirerek hastanemizde verdiğimiz sağlık hizmetinin sunumunu iyileştirmek, kalitesini artırmak ve daha erişilebilir bir sağlık hizmeti ortaya koyabilmek için çalışmalarımıza devam ediyoruz.